Българските онлайн търговци са много щастливи да приемат нови решения и методи, които да им помогнат да създадат повече продажби. Основателят на софтуерната компания Cintelly Георги Сердаров, коментира това в "Подкаст актуализация на Bloomberg TV Bulgaria".
Неговата компания поддържа софтуер, който предоставя анализ на потребителски данни и решения за повишаване на лоялността на клиентите.
Според Сердаров причината за създаването на програма за лоялни клиенти не е да се дават повече награди и привилегии на лоялни клиенти, а да се следи за тяхното поведение и поръчки.
В този случай, по думите му, обект на анализ е „ценна информация“, като честотата на поръчките на тези хора, количеството изразходвани пари, обратна връзка с клиентите, нови клиенти и т.н.
Сердаров каза, че ако се използва правилно "тази информация може да се превърне в компас за разработване и формулиране на стратегия, както в краткосрочен, така и в дългосрочен план“.
Според него привличането на нови клиенти е особено скъпа работа, свързана със скъпи разходи за реклама. Новите клиенти обаче обикновено не се задържат по-дълго, а правят една или две поръчки. Оптимизирането на отношенията с лоялни клиенти е довело до увеличаване на продажбите.
Той и още четирима души стоят зад Cintelly, но компанията търси нови служители, с които да разширят екипа си, особено в продажбите, подкрепата и комуникацията с клиентите.
За разлика от много компании, страдащи от Covid-19 кризата, тази българска компания постига успех през последните месеци.
„Пандемията е като нашия катализатор. В такава икономическа криза много компании и търговци на дребно започнаха да обмислят как да оптимизират и увеличат продажбите.
Най-евтиният начин е да се съсредоточите върху своите лоялни клиенти и клиентите, които познават вашия бизнес. Това е най-лесният и евтин начин за привличане на тяхното внимание “, заяви Сердаров.