Как да напишем впечатляващо мотивационно писмо

17/02/20 18:04 by Станислава Иванова

Целта на мотивационното писмо е да убеди работодателя, че вие сте подходящ за обявената от него длъжност и да го стимулира да ви покани на интервю. Имайте предвид, че освен вас, още много хора кандидатстват по дадената обява и за да реши работодателят да ви потърси, вие трябва да се откроявате с нещо от останалите.

Какво трябва да съдържа мотивационното писмо:

  1. Въведение

  • Вашите имена и данни за контакт (телефон, електронна поща);

  • Име и адрес на компанията, в която кандидатствате;

  • Име на длъжността, за която кандидатствате (може и референтен номер на обявата);

  • Обръщение – Уважаеми господине/госпожо (в случай, че знаете името на мениджъра, който ще чете писмото, се обърнете лично към него);

  1. Съдържание – описание на вашите умения, опит, мотивация;

  2. Заключение

  • Предложение за среща;

  • Дата и подпис;

Насоки за създаване на перфектното мотивационно писмо:

Напишете писмото за конкретната длъжност

Определено е много по-лесно да използвате един и същи текст за всяка обява, като само сменяте името на фирмата и длъжността, но не правете тази грешка. Стандартното мотивационно писмо, преписано от интернет, е толкова банално, че няма как да накара работодателя да ви се обади. Бъдете сигурни, че той е чел стотици такива писма и вероятно ще го затвори, преди да е стигнал до края. Постарайте се и напишете индивидуално писмо за всяка длъжност като наблегнете на опита и уменията, които имате в конкретната област.

Писмото трябва да се побира на една страница

Хората, занимаващи се с подбор на персонал, както и мениджърите на високи позиции, трябва да изчетат голямо количество автобиографии и мотивационни писма за определено време и със сигурност няма да прочетат писмо по-дълго от една стандартна страница. Опитайте се да кажете най-важното за себе си систематизирано, без да се впускате в излишни обяснения.

Грабнете вниманието на четящия още в началото

За да мотивирате работодателя да прочете писмото ви с интерес, убедете го още в началото на текста, че си струва да ви обърне внимание.

Пример: „Както ще видите от автобиографията ми, имам над 4 години опит в областта на маркетинга и смятам, че знанията, които натрупах през това време, ме правят подходящ за обявената позиция.“

Какво знаете за фирмата и как бихте били полезни за нея

Проучването на фирмата, в която кандидатствате показва индивидуално отношение и говори за вашия силен интерес да спечелите позицията.

Разбира се, това най-лесно може да стане чрез фирмения сайт, както и страници в социалните мрежи. Потърсете статии, новини, интервюта и коментари за компанията в интернет и покажете, че сте запознати с нейната основна мисия.

Целта на работодателя е да разбере с какво вие сте ценни за него. Наблегнете на предишния си опит на сходни позиции като изтъкнете постиженията си.

Пример: „На последната ми работа като маркетинг експерт постигнах увеличаване на поръчките на основния продукт с 50% за по-малко от година. Смятам, че с опита, който натрупах, мога да бъдa полезен на Вашата компания да увеличи приходите си.“

Опишете мотивацията си

След като напишете с какво вие бихте могли да бъдете полезни на компанията, разкажете с две-три изречения каква е вашата мотивация за работа в конкретната фирма и защо бихте избрали нея пред конкурентите.

Пример: „Интересът ми за работа при Вас е продиктуван от факта, че сте една най-бързо развиващите се софтуерни фирми в брашна, работеща с последно поколение технологии, и смятам, че тази позиция ще бъде огромна стъпка напред в моето развитие.“

Завършете с призив към действие

Добре е заключението на писмото да предложите следващата стъпка, а именно – лична среща с работодателя.

Пример: „Благодаря за отделеното време! Ще се радвам да се свържете с мен, за да обсъдим кандидатурата ми в детайли. С уважение: Иван Иванов“

Автор: Станислава Иванова



More articles

Оптимизмът в оценките за иновационните процеси в България – реален или изкуствено надут?
29/09/21 1:02 by Любомир Атанасов
С наближаването на края на годината от страна на някои солидни организации, сред които и влиятелната „Forbes България“, прозвучаха определения за 2020-та като „годината на иновациите“. Според това, трябва да признаем, доста оптимистично определение, „почти всички“ компании са преминали успешно ... ...

Сред топ 50 на най-бързо развиващите се ИТ компании в Централна и Източна Европа има три български
29/09/21 1:02 by Jobsme.bg
В класацията на най-бързо развиващите се технологични компании в Централна и Източна Европа българските компании "CourseDot", "Storpool" и "CloudCart" се класираха съответно на 13, 46 и 50 място за 2020 г.  Deloitte „Technology Fast 50” Престижната регионална класация на Deloitte за ... ...

Българска компания предоставя софтуерно решение за повишаване на лоялността на клиентите
29/09/21 1:02 by Jobsme.bg
Българските онлайн търговци са много щастливи да приемат нови решения и методи, които да им помогнат да създадат повече продажби. Основателят на софтуерната компания Cintelly Георги Сердаров, коментира това в "Подкаст актуализация на Bloomberg TV Bulgaria". Неговата компания поддържа софтуер, който ... ...


Advertisements